W latach 2004-2015, czyli od momentu wejścia Polski do Unii Europejskiej, wartość eksportu rolno-spożywczego zwiększyła się o ok. 350 proc. Kolejna lata powinny przynieść dalszy rozwój.

 

Z zestawienia Banku Zachodniego WBK wynika, że produktami spożywczymi o największym potencjale rozwoju za granicą są przetwory ze zbóż, w tym pieczywo cukiernicze.

 

- Tradycyjnym rynkiem zbytu dla polskich słodyczy jest Unia Europejska, ale nasi producenci coraz aktywniej zabiegają także o bardziej odległe kraje, w tym Azję - mówi Marek Przeździak, prezes Stowarzyszenia Polskich Producentów Wyrobów Czekoladowych i Cukierniczych Polbisco.

 

Rynki pozaunijne mają coraz większe znaczenie dla mięsa z Polski. BZ WBK umieścił je na drugiej pozycji wśród najbardziej perspektywicznych kategorii eksportowych branży rolno-spożywczej.

 

PAP