W pierwszej kolejności nastąpi demontaż trakcji kolejowej i torów oraz rozbiórka nasypu. Następnie przeprowadzona będzie operacja umieszczenia tunelu w nasypie, a na koniec odtworzona zostanie infrastruktura kolejowa.


Technologia wykonywania tuneli kolejowych na budowie Trasy świętokrzyskiej zakłada maksymalne skrócenie czasu zamknięcia linii kolejowych, w tym trasy Warszawa-Gdańsk. W tradycyjnej technologii wyłączenia trwałyby co najmniej trzy miesiące. Zastosowanie metody polegającej na transporcie tunelu pozwoli skrócić czas zamknięcia do 16 dni.

 

 

Wieloosiowe wózki samobieżne - kilkanaście metrów na godzinę


Konstrukcja tunelu powstała obok nasypu, a w docelowe miejsce przetransportowana będzie na początku czerwca. Do tego celu wykorzystane zostaną specjalistyczne, wieloosiowe wózki samobieżne o wysokiej nośności, które przejadą po rampie najazdowej z prędkością kilkunastu metrów na godzinę, do uprzednio przygotowanego miejsca docelowego w nasypie. Konstrukcja ważąca ponad 4000 ton pokona drogę o długości 120 m. Transport tunelu będzie zwieńczeniem kilkunastomiesięcznych prac przygotowawczych do tej operacji.

 

polsatnews.pl