Wśród filmów dostępnych na pokładach niemieckiego przewoźnika znalazł się także nagrodzony za najlepszą reżyserię na 28. Warszawskim Festiwalu Filmowym - "Imagine" w reż. Andrzeja Jakimowskiego, zwycięzca Konkursu Filmów Dokumentalnych podczas 36. Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Moskwie - "Deep Love" w reż. Jana P. Matuszyńskiego, a także nagradzany na wielu festiwalach film Waldemara Krzystka "80 milionów".


Lufthansa jest kolejnym partnerem włączającym się w projekt Picture Poland, który jest pierwszym na świecie projektem mającym na celu promocję kinematografii jednego państwa w liniach lotniczych.

 

Polskie filmy na pokładach ponad 100 samolotów


- Współpraca z Lufthansą przy projekcie Picture Poland jest dla nas kolejnym ważnym wydarzeniem. Polski Instytut Sztuki Filmowej, od ponad 10 lat zajmuje się nie tylko wsparciem produkcji filmowej, ale przede wszystkim upowszechnianiem polskiego filmu w Polsce i za granicą - mówiła obecna na konferencji prasowej pełnomocnik dyrektora Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej kierująca Działem Współpracy Międzynarodowej Katarzyna Mazurkiewicz. 


- Projekt Picture Poland otwiera przed nami możliwość dotarcia do szerokiego grona odbiorców. Obecność polskich filmów na ponad 100 pokładach samolotów linii lotniczych Lufthansa, to niezwykła szansa dla pasażerów z całego świata na zapoznanie się z dorobkiem polskiego kina – przekonywała Mazurkiewicz.

 

Dotarcie do ponad 100 mln pasażerów


- To jest szansa dla polskich filmów na dotarcie do ponad 100 mln pasażerów, którzy korzystają z naszych linii lotniczych każdego roku - zauważył Frank Wagner, Country Manager Lufthansa Group w Polsce, który podkreślił przy okazji, że w tym roku przypada 45 rocznica pierwszych lotów Lufthansy do Polski.


Przedstawiciele niemieckiej linii lotniczej zapewniali, że Polska jest jednym z najważniejszych rynków na świecie, a wprowadzenie polskich filmów do oferty programowej Lufthansy wpłynie na jej większą różnorodność. - Dla nas, jako europejskiego przewoźnika, istotne jest, że możemy przedstawić naszym klientom ofertę składającą się nie tylko z amerykańskich produkcji wysokobudżetowych, które są dostępne w każdej innej linii lotniczej, ale przede wszystkim pokazywać europejskie tytuły - podkreślał Wagner.

 

polsatnews.pl