- Chcemy pokazać, że Kraków żyje tą imprezą. Tym, którzy tutaj przyjadą, dekoracja ma pomóc poczuć atmosferę Światowych Dni Młodzieży. Chcemy też, by pielgrzymi bez problemu potrafili się w mieście odnaleźć - powiedział rzecznik Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie Michał Pyclik.


Wjeżdżających do miasta witać będą duże podświetlane billboardy z hasłem: "Are you ready?", co jest nawiązaniem do oficjalnego teledysku promującego ŚDM. W siedmiu punktach miasta - m.in. na rondzie Matecznego, obok Centrum Kongresowego ICE i rondzie Kocmyrzowskim umieszczone zostaną ogromne kostki, tzw. cuby prawdopodobnie z wizerunkiem Franciszka i młodych (podobne do tych, jakie zostały zastosowane podczas niedawnych mistrzostw Europy w piłce ręcznej, właśnie część z nich ma zostać wykorzystana ponownie).


Wizerunki Jana Pawła II i siostry Faustyny


Z myślą o pielgrzymach na ulicach ustawione zostanie drogowskazy informujące, jak dotrzeć do najważniejszych punktów w mieście. Na 33 ulicach, m.in. na słupach i latarniach, rozwieszone zostaną flagi w kolorach ŚDM: białym, żółtym, czerwonym i niebieskim, z logotypami miasta i województwa oraz z wizerunkami św. Jana Pawła II i św. siostry Faustyny.


Pierwsze będą montowane billboardy, które pojawią się już na początku czerwca. Większość dekoracji ma zdobić miasto od 15 czerwca do połowy sierpnia.


Prace zostały rozdzielone na trzy zadania, które zrealizują trzy różne firmy. Pierwsze to dostarczenie i montaż 2,7 tys. flag, co kosztować będzie 486 tys. zł. Zadanie drugie obejmuje montaż kostek i oklejenie billboardów - za 62 tys. zł, a trzecie wykonanie i instalację drogowskazów, za co miasto zapłaci 180 tys. zł.

 

PAP