Firma nie ujawnia zwykle danych ilościowych na temat wyników poszczególnych działów. Wiceprezes Amazon Business Prentis Wilson poinformował jedynie, że w Amazon Business założono już 300 tys. kont użytkowników biznesowych.

 

Za pośrednictwem sklepu, który istnieje od nieco ponad roku, sprzedano już artykuły o łącznej wartości 1 mld dol. Ponad połowa sprzedaży obejmowała towary wystawione w ramach platformy przez 30 tys. zewnętrznych sprzedawców hurtowych.

 

Odpowiadają na potrzeby klientów

 

Sklep oferuje m.in. darmową dostawę w ciągu 48 godzin od złożenia zamówienia o wartości powyżej 49 dol., dzielenie metod płatności, dostosowywanie wyświetlanych kategorii produktów do profilu firmy, specjalne zniżki cenowe, autoryzację zamówień przez pracowników organizacji.

 

W Amazon Business znajduje się dziś ok. 9 mln produktów przeznaczonych dla sektora przedsiębiorstw, usług i biznesu, takich jak wyposażenie biur, sprzęt informatyczny, medyczny czy też maszyny przemysłowe.

 

Wilson w rozmowie z "Forbesem" wyjaśnia, że powstanie działu było wynikiem rosnącego zapotrzebowania klientów biznesowych na dokonywanie hurtowych zakupów produktów dostępnych w sklepie Amazon.

 

Dochody na poziomie 30 mld dol.

 

- Nasi klienci przyzwyczaili się do detalicznych zakupów w konsumenckim sklepie Amazon. Coraz częściej otrzymywaliśmy pytania o możliwość udostępnienia im miejsca, w którym w równie wygodny sposób mogliby dokonywać zakupów na potrzeby firm i organizacji - wyjaśnia Wilson.

 

Obecnie sklep dostępny jest jedynie na terenie Stanów Zjednoczonych, firma nie ujawniła daty uruchomienia tej usługi na innych rynkach. Amazon Business stanowi ciągle ułamek ogólnych dochodów firmy, które w ostatnim kwartale osiągnęły poziom 30 mld dol., w tym 10 mld dol. pochodzących ze sprzedaży usług sieciowych w ramach Amazon Web Services.

 

PAP