Wydatki na reklamę cyfrową pokonały w 2015 roku granicę kolejnego miliarda, osiągając wartość 3,17 mld zł.

 

Ta wielkość zbliża się już do połowy wartości nakładów na reklamę telewizyjnej, na którą według szacunków firmy SMG, firmy wydały w ubiegłym roku 7 mld 647 mln złotych.


Od 2007 roku reklamodawcy zwiększyli swoje wydatki na obecność swoich firm i produktów w internecie ponad czterokrotnie.

 

dynamika


Autorzy raportu zwracają też uwagę, że aż o 259 proc. wzrosły wydatki na reklamę na urządzeniach mobilnych (smarfony, tablety), a o 141 proc. na reklamę w mediach społecznościowych.


- Użytkownicy coraz więcej czasu spędzają w sieci przed ekranami swoich urządzeń - coraz częściej mobilnych. To przekłada się oczywiście na strategie reklamodawców, którzy podążając za klientami wykorzystują w coraz większym stopniu możliwości, jakie stwarza reklama interaktywna - stwierdził  prezes IAB Polska Włodzimierz Schmidt.


Rządzą: motoryzacja, finanse, handel

 

Jedna piąta inwestycji reklamowych w internecie pochodziła w ubiegłym roku z branży motoryzacyjnej, a jedna dziesiąta - z branży finansowej.

 

Na kolejnych miejscach jeśli chodzi o udział w rynku reklamowym są: handel (9 proc.) i nieruchomości (8 proc.).

 

branze


Polska reklama internetowa odzwierciedla trendy największego rynku - amerykańskiego. W USA w ubiegłym roku przychody z reklamy internetowej wzrosły o 20 proc. osiągając poziom 59,6 mld dolarów. Był to szósty rok z rzędu, w którym ten segment reklamowego rynku wzrósł dwucyfrowo. Najdynamiczniej rozwija się reklama na urządzeniach mobilnych oraz w mediach społecznościowych.

 

polsatnews.pl