"Wśród nowych funkcji pojawią się m.in. wizualne powiadomienia o nowych zleceniach, zamiana telefonicznego kontaktu z niesłyszącym kierowcą na wiadomość tekstową, powiadomienia zachęcające użytkowników do dokładnego określenia celu przejazdu przy zamawianiu kursu, czy automatyczne powiadomienia dla użytkowników o przejeździe z głuchym kierowcą jeszcze przed rozpoczęciem kursu, aby partnerzy nie musieli informować o tym w wiadomości tekstowej" - podkreśla Uber w komunikacie.

 

"Technologia niweluje trudności"

 

- Sytuacja osób z niepełnosprawnością na rynku pracy jest trudna - obecnie aktywnych zawodowo jest tylko 26,2 proc. osób z niepełnosprawnością w wieku produkcyjnym. Według raportu o tożsamości zawodowej osób głuchych i ich problemach na rynku pracy, aż 82 proc. osób niesłyszących w Polsce aktualnie nie ma pracy, a 33 proc. z nich nigdy nie pracowało - podkreśla przedstawiciel Fundacji Integracja Piotr Pawłowski.

 

- To bardzo ważne, aby uświadomić osobom głuchym oraz innym osobom z niepełnosprawnością, że technologia pozwala im być aktywnym zawodowo i niweluje trudności, które kiedyś wydawały się być nie do przeskoczenia - dodał Pawłowski.

 

Lepiej rozwinięty zmysł wzroku

 

Uber zwraca uwagę, że dzięki udziałowi firmy Migam będzie mógł dotrzeć do osób niesłyszących zainteresowanych współpracą z koncernem. Iwona Cichosz z Migam.org, która jest tłumaczem języka migowego, zwraca uwagę, że osoby głuche i niedosłyszące są dobrymi i bezpiecznymi kierowcami między innymi dlatego, że mają lepiej rozwinięty zmysł wzroku.

 

- Dzięki temu są świetnymi obserwatorami i zwracają uwagę na to, co dzieje się na drodze. Potwierdzają to między innymi badania przeprowadzone w Finlandii, z których wynika, że głusi kierowcy uczestniczyli w mniejszej liczbie wypadków niż osoby pełnosprawne - dodaje Cichosz.

 

W Polsce Uber oferuje swoje usługi w Warszawie, Krakowie, Gdańsku, Gdyni, Sopocie, Wrocławiu i Poznaniu.

 

PAP