Eksperci tej organizacji skupili się na jednym z ujęć przedstawiających modelkę opartą o ścianę. Ich zdaniem sposób, w jaki kobieta stoi oraz ciemny makijaż sprawiają, że dla odbiorcy wygląda ona na niezdrowo wychudzoną.

 

Przedstawiciele włoskiego domu mody Gucci, który na rynku działa od 1921 roku, bronili się co prawda tłumacząc, że cała kampania przeznaczona jest do osób starszych, stąd tak wyszukany makijaż modelki i poza eksponująca jej wątłe ciało. Poza tym, jak tłumaczono, "w reklamach nie były pokazywane kości modelek", a makijaż był "naturalny", a nie ciężki.

 

Jednak to nie przekonało Advertising Standards Authority. Organizacja uznała rozpowszechnianie zdjęć i nagrań pokazujących tak chudą modelkę za "nieodpowiedzialne", bo promujące niezdrową i nierealistyczną wizję kobiecego ciała.

 

Problemy świata mody

 

W ubiegłym roku francuski dom mody Yves Saint Lauren również nie mógł wykorzystywać w Wielkiej Brytanii zdjęcia modela o kościstych nogach i z wystającymi żebrami. Zaś Miu Miu, czyli marka należąca do Prady, została przez Advertising Standards Authority ukarana za wykorzystanie w reklamie modela, który wyglądał zbyt dziecinnie.

 

BBC