- Tematy, które należy poruszyć w spotach zgłosili nam sami mieszkańcy, którzy po pierwszej naszej kampanii "Weźże gadaj ciszej" dzwonili i pisali do Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu oraz do przewoźników - mówił rzecznik Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie Michał Pyclik.

 

Ponad rok temu powstał pierwszy spot "Weźże gadaj ciszej", który zwracał uwagę podróżujących na zbyt głośne i często dotyczące bardzo intymnych spraw rozmowy przez telefony komórkowe. Spot wywołał bardzo żywą reakcję krakowian, dlatego zdecydowano o produkcji kolejnych.

 

"Weźże się przesuń!"

 

Spot zatytułowany "Bo jeden bohater, to za mało" ma zachęcić do ustępowania miejsca starszym, niepełnosprawnym, kobietom w ciąży, matkom z dziećmi. Drugi "Weźże się przesuń!" przypomina, jak ważne jest zajęcie odpowiedniego miejsca w pojeździe.

 

"W tym spocie prosimy pasażerów, by wsiadając do autobusów i tramwajów nie blokować wejścia, zajmować wolną przestrzeń, czasem nawet miejsca siedzące, by nie utrudniać innym wsiadania i wysiadania. Zwracamy także uwagę na plecki, bo często zdarza się, że szczególnie osoby młodsze nie zdejmują ich, potrącają innych pasażerów, więc podróż nie jest komfortowa" - powiedział rzecznik MPK Marek Gancarczyk.

 

Inicjatorzy akcji mają nadzieję, że spoty przyczynią się do zmiany nawyków pasażerów.

 

 

PAP