Organizatorami programu są Polski Komitet Olimpijski, firma Procter & Gamble, Telewizja Polsat i  agencja Grey Group. Jego ambasadorem został Robert Korzeniowski.

 

We wtorek, 5 kwietnia, w Centrum Olimpijskim w Warszawie zainaugurowano II edycję programu. Celem akcji jest udzielanie wsparcia organizacjom, instytucjom i szkołom organizującym zajęcia sportowe dla dzieci i młodzieży uprawiających sporty olimpijskie, a także rozpowszechniających aktywność sportową wśród dzieci chorych i niepełnosprawnych. Wsparcie w postaci grantów jest przyznawane co rok.

 

W 2014 roku ruszyła pilotażowa edycja programu. Wartość przekazanych grantów wyniosła prawie milion zł. W 2015 roku odbyła się pierwsza edycja. Suma grantów przekroczyła 900 tys. zł.

 

Węcej niż tylko aktywność fizyczna

  

- Dzieci i młodzież, którym zagwarantuje się odpowiednie warunki do ćwiczeń, nauczy rywalizować, a to wszystko przy wsparciu najbliższych, mają szansę w pełni rozwinąć swoje predyspozycje sportowe i, kto wie, może w przyszłości zostać mistrzami olimpijskimi -  tłumaczył Andrzej Kraśnicki, prezes Polskiego Komitetu Olimpijskiego.

 

Zanim jednak wysiłek zmieni się w sukces, oprócz mobilizacji i determinacji, potrzebne są regularne treningi po okiem wykwalifikowanych trenerów oraz odpowiedni sprzęt sportowy. - Dlatego potrzebne jest duże wsparcie finansowe. Dzięki Polskim Nadziejom Olimpijskim jesteśmy w stanie pomóc zaspokoić potrzeby zgłaszających się klubów, szkół i stowarzyszeń sportowych - dodał Kraśnicki.

 

- Uczestnicząc w programie Polskie Nadzieje Olimpijskie, uzupełniamy te działania, pomagając dzieciom i młodzieży czerpać korzyści wynikające z uprawiania sportu, zarówno, gdy chodzi sport wyczynowy, jak i o rehabilitację poprzez aktywność fizyczną - powiedział Marek Kapuściński, prezes Zarządu Procter & Gamble w Polsce na Central Europe.

 

"Pomoc w drodze do zwycięstwa"

 

Według Tomasza Matwiejczuka, rzecznika prasowego Telewizji Polsat, program bardzo dobrze wpisuje się w dotychczasowe działania stacji. - Jako jedna z największych telewizji w Polsce, staramy się promować sport i aktywny tryb życia, zarówno wśród osób dorosłych, jak i dzieci. Naszym wspólnym obowiązkiem i jednocześnie misją jest dbanie o rozwój najmłodszych i młodzieży, również poprzez sport. Dzięki szerokiemu zasięgowi naszej telewizji możemy dotrzeć z tym przekazem do ogromnej liczby Polaków - przekonuje Matwiejczuk.

 

- Granty przyznawane w programie mają realny wpływ na rozwój i przyszłość wielu dzieci w Polsce. Jesteśmy dumni, że jako partner programu przyczyniamy się do stworzenia lepszych warunków do uprawiania sportu przez dzieci i młodzież i pomagamy w ich drodze do zwycięstwa. Ci młodzi ludzie mają w sobie duże ambicje, plany i mnóstwo determinacji! Umiejętność dążenia do celu jest bardzo ważną cechą, którą należy pielęgnować i wspierać, i z ogromną przyjemnością to robimy - podkreśliła Anna Pańczyk, prezes agencji Grey Group.

 

Rozdział pieniędzy odbywa się poprzez Polską Fundację Olimpijską (dzieci zdrowe) oraz Fundację Polsat (dzieci chore i niepełnosprawne). Program finansowany jest ze środków pozyskanych od sponsorów. Wnioski o granty w drugiej edycji programu Polskie Nadzieje Olimpijskie można składać do 30 kwietnia.