Chodzi o reklamę telewizorów o ultra wysokiej rozdzielczości z 2014 roku. Pele twierdzi, że do opublikowania reklamy doszło po tym, jak z niepowodzeniem zakończyły się w 2013 roku negocjacje z firmą dotyczące wykorzystania wizerunku byłego piłkarza do promowania produktu.

 

Była gwiazda futbolu żąda od giganta co najmniej 30 mln dolarów odszkodowania. Pozew wpłynął już do Sądu Rejonowego w Chicago.

 

Nawiązuje do sylwetki Pelego

 

Prawnik Pelego Frederick Sperling zwraca uwagę na to, że reklama, o której mowa, nawiązuje bezpośrednio do sylwetki jego klienta. Twarz czarnoskórego mężczyzny, który w niej wystąpił, wykorzystana jest na billboardzie z telewizorem, na ekranie którego odbywa się mecz piłkarski. 

Sperling wygrywał już podobne sprawy. Wcześniej udało mu się wywalczyć prawie 9 mln dolarów dla Michaela Jordana, który podobny spór toczył z siecią amerykańskich sklepów.

 

bbc.com, conowego.pl