Nowatorska transmisja, na która składają się przednia oś, skrzynia biegów i tylny most, jest efektem współpracy centrum badawczo-rozwojowego URSUS R&D z inżynierami z Politechniki Lubelskiej i Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie. URSUS C-3150V POWER posiada zsynchronizowaną skrzynię biegów 32x32 z systemami powershift, która gwarantuje płynną obsługę i optymalne wykorzystanie mocy, oraz powershuttle - mechanizm pozwalający na szybką zmianę kierunku jazdy bez użycia sprzęgła.

 

Ursus chce montować transmisje VIGUS seryjnie do swoich ciągników, a także włączyć je do oferty jako oddzielny produkt i sprzedawać producentom ciągników w kraju i za granicą.


Transmisja VIGUS, na bazie której powstał ciągnik, została stworzona w ramach projektu "Rozwój innowacyjnej, uniwersalnej konstrukcji układów przeniesienia mocy do ciągników rolniczych", zgodnie z umową o dofinansowanie podpisaną z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju, w związku z konkursem "Projekty B+R przedsiębiorstw". Założenia projektu dotyczyły prac nad rozwojem oraz wytworzeniem transmisji do ciągników w przedziale mocy od 100 do 160 KM.


Projekt, w którym siły połączyli naukowcy i technolodzy, uzyskał 11,3 mln złotych dofinansowania z NCBiR, a jego całkowita wartość wynosi 28,2 mln złotych. Sukces projektu jest potwierdzeniem korzyści, jakie niesie współpraca biznesu z polską kadrą naukową.

 

Made in Poland


- Transmisja  jest  jednym z najważniejszych elementów ciągnika, który od teraz będziemy produkować w naszych zakładach. VIGUS powstał dzięki zaangażowaniu rodzimej kadry technicznej Ursus R&D oraz jednostek naukowo-badawczych. To jest w 100 proc. polski produkt, z którego możemy być dumni  – powiedział Karol Zarajczyk, Prezes Zarządu URSUS S.A.

 

Debiutujący model ciągnika C-3150V POWER z transmisją VIGUS jest napędzany czterocylindrowym silnikiem Deutz Euro IV, o mocy nominalnej 150 KM i maksymalnym momencie obrotowym 661 Nm, osiąganym przy 1400 obr/min. VIGUS to pierwsza polska transmisja w całości wykonana w lubelskich zakładach Ursusa. W modelu zastosowano mokre sprzęgło, wielopłytkowe, a maksymalna prędkość jazdy osiągana przez ciągnik to 50 km/h. Układ hydrauliczny został wyposażony w pompę o maksymalnym wydatku 100 l/min. Z kolei maksymalny udźwig tylnego TUZ wynosi 7000 kg.


Kabina modelu C-3150V POWER jest 6-słupkowa, z uchylnym oknem w dachu. Klient otrzyma w wyposażeniu standardowym klimatyzację i ogrzewanie. W opcji zaś Spółka proponuje instalację sterowania hamulców hydraulicznych przyczep oraz światła mijania i drogowe LED.