Według niemieckiego producent kierowca będzie decydować, czy prowadzić samodzielnie model Vision Next 100, czy też pozwolić na jazdę sztucznej inteligencji.

 

- Wszyscy producenci samochodów powtarzają: będziecie dalej w stanie prowadzić swoje samochody. Jednak jeżeli jestem w trasie albo stoję w korku w mieście, to czy chcę jechać samochodem czy jednak wolalbym odzyskać ten czas i na przykład odpowiedzieć na maile? Coż - mimo tego, że jestem fanem samochodów, to wolałbym mieć więcej wolnego czasu - powiedział po pokazie możliwości pojazdu Jim Holder z magazynu" Autocar".

 

W normalnym trybie użytkownik będzie informowany na wyświetlaczu HUD m.in. o optymalnym torze poruszania się po drodze czy też o konieczności wykonania skrętu. Dzięki rozszerzeniu wyświetlacza przeziernego na całą szybę kierowca będzie otrzymywał komputerowo przetwarzany obraz otoczenia, na którym wyszczególnione będą nie tylko inne samochody, ale także piesi, zwierzęta lub obiekty. System ma działać w trudnych warunkach pogodowych np. we mgle.

 

Koncern z Monachium podkreśla, że po przełączeniu w tryb autonomiczny zaprezentowany samochód koncepcyjny będzie zmieniał swoje wnętrze, a wyświetlacz HUD zyska funkcje rozrywkowe umożliwiając np. oglądanie telewizji czy czytanie poczty elektronicznej. Natomiast kierownica i centralna konsola cofnie się, zwiększając miejsce w kabinie dla kierowcy i pasażerów.

 

BMW poinformowało, że tworząc projekt samochodu korzystało z materiałów wtórnych i włókien węglowych. Zdaniem bawarskiej firmy charakteryzują się one bardzo dużą sztywnością. Część elementów została wydrukowana w technologii 3D.

 

PAP