Pod maską najnowszego Bugatti zamontowano 16-cylindrowy silnik o pojemności 8 litrów i mocy ponad 1500 koni mechanicznych, który rozpędza pojazd od zera do "setki" w zaledwie 2,5 sekundy. Motor wyposażono w aż cztery turbosprężarki. Samonośne nadwozie samochodu wykonano w całości z włókien węglowych. Producent zaprojektował na potrzeby Chirona nowe adaptacyjne zawieszenie.


Aby sprostać ogromnej prędkości maksymalnej Bugatti razem z firmą Michelin musiało opracować dla nowego modelu specjalne opony. Producent oświadczył, że Chiron jest na najlepsze drodze do pobicia rekordu prędkości dla seryjnie produkowanego samochodu. Dotychczasowy rekord (427 km/h) należy do jego poprzednika - modelu Veyron. Zakończenie produkcji Veyrona firma zapowiedziała podczas zeszłorocznych targów samochodowych w Genewie.

 

800 litrów wody na minutę


Potężny silnik najnowszego Bugatti generuje gigantyczny moment obrotowy, wynoszący 1600 niutonometrów. Producent poinformował, że w celu zapewnienia właściwego chłodzenia jednostka napędowa Chirona musi w ciągu minuty przepompować ponad 60 tys. litrów powietrza i 800 litrów wody.


Marka Bugatti jest własnością koncernu Volkswagena. Nazwa nowego modelu pochodzi od nazwiska wybitnego kierowcy sportowego Louisa Chriona, który w latach 20. zeszłego wieku ścigał się w barwach Bugatti.

 

 


Autonews.com, Theverge.com