DNI Innovation Fund to projekt, który ma wspierać rozwój innowacji w europejskich mediach. Na ten cel przez trzy lata Google przeznaczy aż 150 mln euro.

 

Pierwszy nabór zgłoszeń ruszył jesienią ubiegłego roku. W środę ogłoszono jego wyniki. - Byliśmy naprawdę przytłoczeni ilością zgłoszeń w tej rundzie. Dostaliśmy ich ponad 1200, zdecydowanie więcej niż się spodziewaliśmy - przyznaje Madhav Chinnappa z Google.

 

Najwięcej dla Niemiec

 

Google nie ujawnił jeszcze dokładnej listy zwycięzców. W Polsce dofinansowanie dostało siedem projektów, które łącznie dostaną 1,491 mln euro.

 

Najwięcej pieniędzy, bo aż 4,9 mln euro, otrzymają projekty z Niemiec. Chinnappa, jako przykłady dofinansowanych projektów, które przyciągnęły jego uwagę, przedstawił projekt hiszpańskiego serwisu Eldiario.es, który ma stworzyć platformę łączącą czytelników zainteresowanych finansowaniem przygotowywania artykułów z redakcjami. Dofinansowany zostanie też projekt niemieckiego start-upu Spectrm, który ma pomóc kontaktować się wydawcom z czytelnikami za pomocą komunikatorów internetowych.

 

Jesienią tego roku ma zostać ogłoszony kolejny nabór wniosków do DNI Innovation Fund.

 

press.pl