Tak duże spadki sprzedaży w stosunku do grudnia to efekt wzmożonej konsumpcji w okresie świątecznym. 

 

Zgodnie z danymi GUS w styczniu 2016 r.  w przedsiębiorstwach zajmujących się handlem pojazdami samochodowymi, motocyklami oraz częściami - odnotowano wzrost w ujęciu rocznym o 4,6 proc. wobec wzrostu przed rokiem o 1,5 proc.

 

Wzrost sprzedaży zanotowały także firmy sprzedające żywność, napoje i wyroby tytoniowe - o 2,9 proc. - wobec wzrostu o 7,7 w styczniu zeszłego roku.

 

Największy wzrost sprzedaży - o 20,5 proc. wobec wzrostu przed rokiem o 18,3 proc. - wystąpił w grupie skupiającej tekstylia, odzież i obuwie.

 

Sprzedaż farmaceutyków, kosmetyków i sprzętu ortopedycznego była wyższa o 6,8 proc., sprzedaż w grupie "meble, rtv, agd" wzrosła o 5,5 proc., a w grupie "prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach" wzrosła o 6,5 proc.

 

Pozostała sprzedaż detaliczna w niewyspecjalizowanych sklepach była w styczniu br. o 1,4 proc. wyższa niż przed rokiem.

 

"Spadek sprzedaży odnotowano natomiast w grupach »pozostałe« (o 7,9 proc. wobec spadku przed rokiem o 11,3 proc.) i »paliwa stałe, ciekłe i gazowe« (o 0,2 proc. wobec spadku o 7,2 proc.)" - napisał GUS.

 

PAP