Spadek widowni telewizyjnej Super Bowl

Kultura
Spadek widowni telewizyjnej Super Bowl
PAP/EPA/John G. Mabanglo

Niedzielny finał ligi futbolu amerykańskiego Super Bowl obejrzało 111,9 mln Amerykanów. To mniej niż w dwóch poprzednich latach, ale i tak jest to trzeci najlepszy wynik w historii telewizji w Stanach Zjednoczonych - poinformował instytut badawczy ACNielsen.

W 2014 roku Super Bowl przyciągnął przed telewizory 112,1 mln Amerykanów, a w 2015 roku - 114,4 mln. Wśród ośmiu programów telewizyjnych w Stanach Zjednoczonych z widownią przekraczającą 100 mln osób, siedem to finały Super Bowl.

 

Popularnością z nimi mógł się równać tylko ostatni odcinek serialu telewizyjnego "M.A.S.H.", który w lutym 1983 roku obejrzało 105,9 mln osób.

 

W jubileuszowym, 50. finale ligi futbolu amerykańskiego triumfowali Denver Broncos, pokonując w Santa Clara ekipę Carolina Panthers 24:10.

 

Tym razem lepsza obrona Denver Broncos

 

Choć naprzeciw siebie stanęło dwóch wybitnych rozgrywających: blisko 40-letni Payton Manning (Broncos) oraz 13 lat młodszy Cam Newton (Panthers), to kluczowa dla losów spotkania okazała się obrona.

 

To właśnie formacje defensywne grały pierwsze skrzypce w niedzielnym finale, niesamowicie utrudniając życie rozgrywającym. Łącznie 12-krotnie powaliły ich na ziemię, co w historii Super Bowl nigdy wcześniej aż tyle razy się nie zdarzyło.

 

PAP

po/am/
Czytaj więcej

Chcesz być na bieżąco z najnowszymi newsami?

Jesteśmy w aplikacji na Twój telefon. Sprawdź nas!

Komentarze

Przeczytaj koniecznie