"Reakcje" mają dać użytkownikom serwisu możliwość wyrażenia zdecydowanie szerszej palety uczuć, niż za pomocą przycisku "Lubię to". Tę zmianę szef firmy Marc Zuckerberg zapowiedział pod koniec ubiegłego roku. Teraz firma potwierdziła, że "Reakcje" zostaną udostępnione już w najbliższych tygodniach – dowiedział się portal Bloomberg.


W październiku firma pokazała sześć "Reakcji", ale po zbadaniu podczas testów jak funkcjonują, uznała, że jedna z ikon nie trafi do serwisu. Chodzi o przycisk "Yay”, który według rzecznika Facebooka nie był zrozumiały dla wszystkich użytkowników.


"Reakcje" będą dostępne po naciśnięciu i przytrzymaniu ikony "Lubię to", która pozostanie na swoim dotychczasowym miejscu.


Facebook ma już na całym świecie prawie 1,6 mld użytkowników - wynika z danych opublikowanych w środę przez Marca Zuckerberga. Jak zauważa portal Wired, wprowadzenie "Reakcji" pozwoli serwisowi społecznościowemu na jeszcze dokładniejsze zbieranie danych o użytkownikach. Umożliwi to Facebookowi lepsze dopasowanie reklam do ich potrzeb, a w efekcie powinno przynieść większe przychody z reklam.


Independet.co.uk, Wired.com