Kampania realizowana będzie poprzez emisję piętnastosekundowych spotów w warszawskich tramwajach i autobusach, przedstawiających sposób samoratownictwa w przypadku załamania się pod nami lodu. Dedykowany jej będzie także - prowadzony przez stołeczny WOPR - fanpage na Facebooku oraz strona internetowa kruchawyobraznia.pl, na której będą przedstawiane obszerniejsze materiały dot. zachowań na lodzie.

 

Honorowy patronat prezydent Warszawy

 

Kampania adresowana jest przede wszystkim do dzieci i młodzieży. Rozpocznie się 11 stycznia i potrwa do końca miesiąca. Honorowy patronat nad akcją objęła prezydent m.st. Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz.

 

- Ten temat jest dla nas bardzo ważny, bo chodzi o życie ludzkie - powiedziała w piątek na konferencji prasowej prezydent Warszawy. - Młodzież uważa, że są miejsca, gdzie fajnie jest pójść i poślizgać się na łyżwach czy nogach. Sporo osób ciągle ryzykuje wchodząc na lód, dlatego bardzo ważne jest przestrzeganie zasad bezpieczeństwa - dodała Gronkiewicz-Waltz.

 

2 mln zł na ratowanie życia

 

Jak powiedział nam Bartosz Milczarczyk, rzecznik prasowy stołecznego ratusza, w Warszawie jest ponad 120 akwenów. To m.in. stawy, kanały, glinianki i potoki. - Akcja ma uświadomić, jak łatwo o poważne zdarzenie. Ostrzegamy, by pod żadnym pozorem nie wchodzić na lód - powiedział rzecznik. Dodał, że miasto przekazało służbom sprzęt do ratowania ludzi wart blisko 2 mln zł.

 

Amatorów ślizgania na lodzie władze Warszawy zachęcają do skorzystania z lodowisk. W sezonie zimowym dostępnych jest ich szesnaście, połowa jest bezpłatna.

 

Polsat News, PAP