Rekordowa frekwencja w Muzeum Powstania Warszawskiego

Kultura
Rekordowa frekwencja w Muzeum Powstania Warszawskiego
Flickr/David Berkowitz/CC BY 2.0

Ponad 630 tysięcy osób odwiedziło w 2015 roku stołeczne Muzeum Powstania Warszawskiego lub uczestniczyło w imprezach, organizowanych przez tę placówkę - wynika z raportu przygotowanego przez muzeum. To najwyższa frekwencja w jego 11-letniej historii.

Jak wynika z raportu, przygotowanego przez Muzeum Powstania Warszawskiego miesiącem, w którym liczba odwiedzających była największa, był sierpień - okres, w którym odbywają się obchody rocznicy wybuchu powstania. Muzeum zwiedziło wówczas ponad 100 tys. osób.


Na wzmożenie zainteresowania historią wydarzeń z 1944 roku wpłynęła popularność filmu "Powstanie Warszawskie", fabularyzowanej opowieści o powstaniu, zmontowanej z pokolorowanych archiwalnych materiałów dokumentalnych. Innym ważnym wydarzeniem, organizowanym przez muzeum była akcja śpiewania piosenek powstańczych oraz koncert, transmitowany w telewizji 1 sierpnia, w rocznicę wybuchu zrywu.

 

Zbiórka pamiątek do ekspozycji o powojennych losach powstańców


Do najważniejszych wydarzeń mijającego roku w Muzeum Powstania Warszawskiego należała również, rozpoczęta w lutym, zbiórka pamiątek do powstającej ekspozycji o powojennych losach powstańców. Do Muzeum trafił m.in. pierścionek zrobiony z końskiego włosia i fragmentów szczoteczki do zębów, wykonany w 1947 r. w więzieniu przy ulicy Rakowieckiej w Warszawie, a także ryngraf, wykonany z chleba w więzieniu w Fordonie. Zbiory muzealne wzbogaciły się także o fotografie, zapiski, relacje i wspomnienia. W lutym obchodzono także setne urodziny aktorki Danuty Szaflarskiej, uczestniczki powstania warszawskiego.


W marcu muzeum odwiedził trener piłkarskiej drużyny Legii Warszawa Henning Berg, który pomógł w zbieraniu pieniędzy w ramach akcji Charytatywna Wiosna Legii Warszawa. Zebrano ponad 50 tys. zł., przekazanych do Związku Powstańców Warszawskich i Światowego Związku Żołnierzy Armii Krajowej na pomoc dla kombatantów, znajdujących się w trudnej sytuacji materialnej.


Odbył się także czwarty finał Nagrody im. Jana Rodowicza "Anody". W kwietniu muzeum otrzymało nagrodę Webby 2015, nazywaną "Oscarem internetu". Jury konkursowe i internauci nagrodzili stronę internetową placówki www.warsawrising.eu.

 

Złote Logo 15-lecia Polskiej Organizacji Turystycznej


Wśród kluczowych momentów roku 2015 w działalności muzeum znalazły się także majowe obchody 70. rocznicy zakończenia II wojny światowej. Z tej okazji przygotowana została specjalna wystawa w Google Cultural Institute, którą w ciągu jednego weekendu obejrzało ponad 140 tys. internautów z całego świata. Podczas tegorocznej Nocy Muzeów placówkę odwiedziło ponad 5 tys. warszawiaków.


Muzeum Powstania Warszawskiego pozostaje jednym z najchętniej odwiedzanych miejsc podczas corocznego nocnego zwiedzania stołecznych muzeów i placówek kulturalnych. Ponadto w Fotoplastikonie Warszawskim muzeum przygotowało wystawę "Warszawa Panów S.", portret stolicy lat 50., na fotografiach Zbyszka Siemaszki, Zbigniewa Szczypki i Leonarda Sempolińskiego.


Za swoją działalność muzeum otrzymało w grudniu nagrodę Złote Logo 15-lecia Polskiej Organizacji Turystycznej. Muzeum Powstania Warszawskiego, w ocenie przyznającego nagrodę, jest jedną z najchętniej odwiedzanych przez turystów polskich atrakcji. Wskazuje, że placówkę odwiedziło już ponad 5 mln osób i jest ona jednym z najnowocześniejszych tego typu miejsc na świecie.


PAP

grz/kan/
Czytaj więcej

Chcesz być na bieżąco z najnowszymi newsami?

Jesteśmy w aplikacji na Twój telefon. Sprawdź nas!

Komentarze

Przeczytaj koniecznie