Marchionne jest również szefem Ferrari, które będzie stanowiło… konkurencję dla Alfy na torach Formuły 1. Obie marki należą do tego samego włosko-amerykańskiego koncernu. Swoje oświadczenie prezes wygłosił we włoskim Maranello, siedzibie Ferrari.


Samochody wyścigowe Ferrari, ściągające się w tym sezonie, zostały już obrandowane logo Alfa Romeo.


Obie włoskie marki mają długą wspólną historię wyścigową. Założyciel Ferrari, Enzo Ferrari, zarządzał zespołem Alfy Romeo, zanim pod koniec lat 30. założył własny, sygnowany swoim nazwiskiem.


W 1950 i 1951 r. odbyły się dwie pierwsze rywalizacje o mistrzostwo świata Formuły 1. Obie wygrały zespoły Alfa Romeo. W latach 60. i 70. włoska marka dostarczała silniki do bolidów, by w 1979 powrócić do Formuły jako konstruktor swoich własnych pojazdów. Trwało to do 1985 r., kiedy to firma wycofała się rywalizacji.


Powrót Alfy Romeo do Formuły 1 mógłby pomóc tej marce w sprzedaży samochodów. W 2014 r. włoski producent sprzedał tylko 72 tysiące swoich pojazdów. Marchionne chce podnieść tę liczbę do 400 tys. w 2018 roku.


Reuters