Liczący 4,7 metra długości model Cascada ze składanym materiałowym dachem dotychczas powstawał od 2013 roku pod markami Opel, Vauxhall i Holden. Roczna produkcja to kilka tysięcy egzemplarzy.

 

Pierwszy Buick Cascada na rynek północnoamerykański jest w kolorze srebrnym. Ma 20-calowe, dwukolorowe obręcze kół i turbodoładowany czterocylindrowy silnik 1.6 o mocy 200 KM, współpracujący z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów.

 

Cascada jest pierwszym Buickiem i pierwszym modelem w ogóle, który gliwickie zakłady będą eksportowały do Stanów Zjednoczonych. Zakład dotąd produkował kabriolety cascada na rynki europejskie (jako ople i vauxhalle), a w lutym 2015 roku rozpoczął eksport holdenów cascada do Australii i Nowej Zelandii.

 

- Buick Cascada jest kolejnym dowodem wszechstronnego doświadczenia polskiego zespołu, ale też potwierdzeniem atrakcyjności projektowanych przez GM światowej klasy samochodów, które produkujemy – powiedział dyrektor zarządzający GM Manufacturing Poland Andrzej Korpak.

 

Obecny na premierze nowego modelu konsul generalny z krakowskiego konsulatu Stanów Zjednoczonych Walter Braunohler przyznał, że "uwielbia Buicki".  - I uwielbiam kabriolety. Dzięki tak wspaniałej współpracy między naszymi krajami, ten kabriolet wkrótce pojawi się na amerykańskich drogach - dodał.

 

Obecnie głównym produktem gliwickiego zakładu jest model astra piątej generacji. Tegoroczna produkcja tego samochodu szacowana jest na ok. 25-30 tys. egzemplarzy. Cała produkcja w Gliwicach w tym roku powinna zamknąć się liczbą ok. 170 tys. samochodów.

 

Wraz z przygotowaniami do nowego modelu astry gliwicki zakład zwiększył zatrudnienie - z ok. 3 tys. osób w ubieglym roku, do 3,9 tys. w roku 2015. Po blisko dwuletniej przerwie od 19 stycznia ruszyła trzecia zmiana. Fabrykę też rozbudowano. Ogółem przygotowania do produkcji nowej astry V trwały dwa lata i kosztowały łącznie ok. 150 mln euro

 

Firma General Motors Poland rozpoczęła działalność produkcyjną w 1994 roku, kiedy uruchomiono w Warszawie montaż astry, a następnie - od 1998 roku - vectry. Warszawska montownia zakończyła działalność w czerwcu 2000 roku, kiedy głównym ośrodkiem produkcyjnym General Motors w Polsce stała się otwarta dwa lata wcześniej fabryka w Gliwicach.

 

PAP