Rośnie internetowa sprzedaż żywności dla zwierząt domowych

Biznes
Rośnie internetowa sprzedaż żywności dla zwierząt domowych
Flickr/Logofag/CC BY-SA 2.0

Polski rynek produktów dla zwierząt domowych zwiększy się w tym roku o niemal 5 proc., do 2,3 mld zł - szacuje firma badawcza Euromonitor International. W sieci Polacy kupują coraz więcej karmy specjalistycznej (z wyższej półki cenowej, np. przeznaczonej dla konkretnej rasy). Ogółem internetowa sprzedaż tych produktów rośnie w tempie 20-30 proc.

Branża szacuje, że w tym roku Polacy wydadzą na zakup karmy w sieci w sumie 500 mln zł, o 15 proc. więcej niż przed rokiem.

 

- W tej chwili połowa sprzedaży karmy specjalistycznej przypada na tradycyjne sklepy zoologiczne, jednak już w przyszłym roku powinna ją wyprzedzić sprzedaż internetowa. W ostatnich latach e-handel karmą specjalistyczną rósł w tempie 20-30 proc. rocznie, podczas gdy handel tradycyjny jest raczej stabilny - szacuje Piotr Więcek, dyrektor generalny KrakVetu.

 

Polacy kupują coraz chętniej w internecie ze względu na wygodę i niższe ceny. Dystrybutorzy przyznają, że marże, które uzyskują z e-handlu, nie są wysokie. Jednak przy odpowiedniej skali obrotów biznes może być opłacalny.

 

Rzeczpospolita

po

Chcesz być na bieżąco z najnowszymi newsami?

Jesteśmy w aplikacji na Twój telefon. Sprawdź nas!

Komentarze