Umowa z poprzednim sponsorem, Polską Grupą Energetyczną S.A., wygasała 30 maja, ale została przedłużona o cztery miesiące - do końca września.
 
- Bez nazwy działaliśmy tylko przez miesiąc. Negocjacje z nowym sponsorem tytularnym były długie i żmudne, ale dzięki temu każda ze stron osiągnęła to, co chciała. Jesteśmy pierwszym stadionem w Polsce, który podpisał drugą taką umowę - powiedział prezes zarządu Arena Gdańsk Operator Tomasz Kowalski.
 

Wysokość kontraktu zależy m.in. od liczby organizowanych na stadionie imprez. Za prawa do swojego logo na fasadzie stadionu Energa zapłaci przynajmniej 3 mln zł rocznie. Dodatkowe 1,5 mln zł stanowić będzie kwota zmienna, której wypłata uzależniona zostanie od oceny działań marketingowych zarządcy stadionu (m.in.: odpowiedniej liczby imprez sportowych i kulturalnych). Spółka Arena Gdańsk Operator przez pięć lat otrzyma od 15 do 22,5 mln zł. 5-letni kontrakt z poprzednim sponsorem - PGE - wart był 35 mln zł.

 
 
W Gdańsku odbyły się cztery mecze piłkarskich mistrzostw Europy w 2012 roku - trzy grupowe i ćwierćfinał, natomiast na co dzień swoje spotkania w ekstraklasie rozgrywa na tym obiekcie Lechia.

 

PAP