W sklepie dostępne są książki wyróżnione w internetowej księgarni Amazona przez klientów przynajmniej czterema gwiazdkami albo takie, które otrzymały prestiżowe literackie nagrody. Przy każdym tytule jest też umieszczona krótka recenzja czytelników. Ceny są takie same jak w księgarni internetowej.   


W sklepie można też przetestować czytniki książek oferowane przez Amazona oraz uzyskać od sprzedawców porady jak ich używać.


Firma, która podobnie jak księgarnia, ma centralę w Seattle nie poinformowała czy zamierza uruchamiać kolejne tego typu placówki. Eksperci spodziewają się jednak, że powstaną nastepne księgarnie z logo Amazona w Nowym Jorku i Londynie, ale ich zdaniem nie należy oczekiwać gwałtownej ekspansji tego typu inwestycji. Spodziewają się natomiast, że mogą powstać także sklepy Amazona ze sprzętem i gadżetami elektronicznymi.

 

Firma znana jest z niskich cen i ma ogromne obroty, ale według analityków finansowych niezbyt dobre wyniki. W III kwartale tego roku Amazon miał 79 mln dolarów zysku netto przy przychodach wynoszących 25,3 mld dolarów. Rok wcześniej internetowy gigant miał stratę 437 mln dolarów.

 

W Polsce koncern uruchomił 3 centra logistyczne, ale nie ma polskiej strony internetowej swojego sklepu.

 
BBC, Bloomberg