Jesteśmy europejskimi liderami, jeśli chodzi o płacenie za newsy w sieci. W ubiegłym roku zrobiło to 17 proc. polskich internautów, którzy wchodzą do sieci w poszukiwaniu najnowszych informacji. A 7 proc. miało zasubskrybowane takie usługi. W obu przypadkach wypadamy bardzo korzystnie na tle innych, bardziej dojrzałych mediowych rynków, jak brytyjski, niemiecki, austriacki, holenderski czy hiszpański.

 

Takie dane przynosi pierwszy uwzględniający Polskę raport o korzystaniu z mediów, przygotowany przez brytyjski Reuters Institute for the Study of Journalism, działający przy Uniwersytecie w Oksfordzie. - Wynik badania potwierdzaja,że polscy internauci doceniają sprawdzone informacje i są gotowi za nie płacić - diagnozuje Maciej Hoffman dyrektor generalny Izby Wydawców Prasy.

 

- To, co w Polsce odbiega od ogólnoeuropejskich wyników, to fakt, że choć nasycenie smartfonami na rynku jest relatywnie duże, wciąż z jakiegoś powodu znacznie chętniej niż w innych krajach korzysta się tu przy przeglądaniu internetu z laptopów - cytuje dziennik Nicka Newmana z Reuters Institute for the Study of Journalism.

 

Nie jesteśmy również liderami, jeśli chodzi o korzystanie z newsowych aplikacji mobilnych za to Polacy bardzo chętnie korzystaja z newsów przez telewizor z dostępem do sieci. W ogóle jesteśmy społeczeństwem telewizyjnym twierdzi Rzeczpospolita cytując dane, z których wynika, że dla 56 proc. polskich internautów to telewizja jest głównym źródłem informacji.