Naukowcy twierdzą, że ich wynalazek składa się w 99,9 proc. z powietrza. Jego struktura ma przypominać gąbczaste wnętrze ludzkich kości, które dzięki prześwitom są bardziej wytrzymałe na urazy, a przy tym lekkie. Mikrokratownica zbudowana jest z połączonych ze sobą metalowych pustych rurek. Prototyp został stworzono z niklu. Ścianki rurek są bardzo cienkie. Ich grubość wynosi tylko 100 nanometrów. Są 1000 razy cieńsze niż ludzki włos. Umożliwia to ogromną odporność na ściskanie. Materiał całkowicie regeneruje się przy kompresji przewyższającej 50 proc. Oznacza to, że tworzywo jest w stanie pochłonąć bardzo dużo energii.

 


Sophia Yang, naukowiec z HRL Laboratories wyjaśnia, że zastosowanie microlattice w samolotach Boeinga pozwoli obniżyć ich wagę, a to zwiększy ich wydajność. Naukowcy prowadzą także badania dla firmy motoryzacyjne General Motors. Możliwe więc, że materiał znajdzie zastosowanie również w samochodach.

 

conowego.pl