Dane przedstawiła firma analityczna Retriever, która oblicza m.in. częstotliwość występowania w mediach osób, firm i danych tematów w okresie 12 miesięcy od października do października.

 

- Podczas podobnej analizy przed trzema laty średnia Ibrahimovica wynosiła 100 artykułów na dobę. Dzisiaj jest to 150 lub - jak można ująć statystycznie - kolejny pojawia się co 10 minut - wyjaśniła kierowniczka badania Ioanna Lokebratt.

 

Według prof. Evy Ossianson z Wyższej Szkoły Handlowej w Goeteborgu, tak duża i rosnąca z roku na rok liczba doniesień medialnych jest wynikiem konsekwentnego budowania silnej marki.

 

Zlatan Ibrahimovic jest świetnie prowadzoną i reżyserowaną w detalach firmą, w której poza boiskiem piłkarskim nic nie dzieje się przypadkowo. - Artykuły o nim dotyczą nie tylko futbolu, lecz w dużej liczbie zajmują się życiem prywatnym, planami filmowymi, własnymi perfumami czy samochodami, którymi jeździ piłkarz. W ten sposób powstaje bardzo silna marka handlowa - zauważyła.

 

Analitycy oceniają też, że ilość doniesień medialnych o Ibrahimovicu znacznie wzrośnie w przypadku awansu Szwecji do Euro 2016, które będą rozgrywane we Francji, gdzie Szwed, jako napastnik Paris Saint Germain jest równie popularny, jak u siebie w kraju.

 

Na razie drużyna "Trzech Koron" po wygraniu w poniedziałek z Mołdawią 2:0 zajmuje trzecie miejsce w swoje grupie i o awans zagra w barażu.

 

Dziennik "Aftonbladet" zacytował we wtorek francuskie media, które się bardzo martwią, że "Euro we Francji bez Ibrahimovica będzie jak Paryż bez wieży Eiffla".

 

Polsat Sport